Základní informace
Tyto obchodní podmínky platí pro smlouvy uzavřené distančním způsobem v e-shopu https://simplecoffee.sk mezi prodávajícím a kupujícím podle zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.
Prodávajícím je: Banana Republic s.r.o., Björnsonova 3046/14 811 05 Bratislava – Staré Mesto, IČ 51131111, DIČ 2120635572. Tel. č.: +421 910 746 753, e-mail: info@simplecoffee.eu. Zapsaná v obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I, oddíl: Sro, vložka č. 124217/B.
Kupující je spotřebitel, tj. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti v rámci zaměstnání nebo povolání. Nákupy prováděné podnikatelským subjektem se řídí obchodním zákoníkem č. 513/1991 Sb.
Orgánem dozoru nad ochranou spotřebitele je 1) Inspektorát SOI pro Bratislavský kraj, P.O.BOX 5, Prievozská 32, 820 07 Bratislava, 2) Krajská veterinární a potravinová správa Bratislava, Polianky 8, 841 01 Bratislava, 3) Krajský úřad veřejného zdravotnictví Bratislava, Ružinovská 8, 820 09 Bratislava, 3) Krajský úřad veřejného zdravotnictví Bratislava, Ružinovská 8, 820 09 Bratislava.
Uzavření objednávky a smlouvy
Odeslání vyplněné objednávky kupujícím se považuje za návrh na uzavření smlouvy podle občanského zákoníku, a to na základě nabídky prodávajícího v e-shopu. K uzavření smlouvy dochází potvrzením objednávky prodávajícím.
Ceny zboží
Všechny ceny produktů v e-shopu jsou konečné, včetně všech daní. Prodávající je plátcem DPH. Cena výrobku nezahrnuje náklady na dodání. Ty jsou uvedeny v nákupním košíku před dokončením objednávky, kde kupující také vidí celkovou cenu objednávky včetně nákladů na doručení.
Platba za zboží
Prodávající přijímá platby za objednané zboží způsoby uvedenými na stránce .
V rámci objednávky v e-shopu je kupující povinen uhradit prodávajícímu cenu za objednané zboží.
Dodání zboží
Není-li u výrobku uvedena dodací lhůta, je prodávající povinen dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů.
Zboží se považuje za převzaté kupujícím v okamžiku, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo, pokud (a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno odděleně, v okamžiku převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, (b) prodávající dodává zboží sestávající z více částí nebo kusů, v okamžiku převzetí poslední části nebo kusu, (c) prodávající dodává zboží opakovaně po určitou dobu, v okamžiku převzetí první dodávky.
Postup pro podávání stížností
Prodávající odpovídá za vady zboží při jeho převzetí kupujícím. V případě použitého zboží prodávající neodpovídá za vady způsobené jeho používáním nebo opotřebením. V případě zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vady, pro které byla nižší cena sjednána. Nejedná-li se o zboží, které se rychle kazí nebo o použité zboží, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době (záruka).
Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců, která běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité zboží je 12 měsíců. Záruční doba na služby (oprava nebo úprava zboží) je 3 měsíce. Záruční doba na zboží vyrobené na zakázku je 24 měsíců. Pokud je na prodávaném zboží, jeho obalu nebo v návodu k němu přiloženém uvedena doba používání, záruční doba neskončí před uplynutím této doby. Reklamaci zboží podléhajícího rychlé zkáze musí kupující uplatnit nejpozději následující den po zakoupení.
Záruční doba pro kupujícího, který není spotřebitelem, činí 24 měsíců.
Má-li být předmět koupě uveden do provozu jiným podnikatelem než prodávajícím, počíná záruční doba běžet až ode dne uvedení předmětu koupě do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí předmětu koupě a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost k provedení služby.
Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. K uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.
Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.
Kupující by však neměl věc, na níž byla vada zjištěna, dále používat. V případě vad, které se vyskytnou po koupi, je třeba je vytknout bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však před uplynutím záruční doby. Po uplynutí záruční doby nárok na reklamaci zaniká.
Opotřebení charakteristické pro materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Za vadu se nepovažuje, pokud z povahy prodávané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba, a pokud při běžném používání takové věci dojde k jejímu obecnému opotřebení před uplynutím záruční doby.
Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva náleží kupujícímu, jde-li o vady odstranitelné, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad. Vyskytnou-li se jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují v sídle prodávajícího (Banana Republic s.r.o., Björnsonova 3046/14 811 05 Bratislava – okres Staré Mesto). Pokud je však v záručním listě uveden záruční servis, který se nachází v sídle Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen provést opravu nejpozději do 30 dnů.
Pokud je provedena výměna, běží záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí v případě výměny dílu, na který byla poskytnuta záruka.
Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo odůvodněným odmítnutím.
Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo na odstoupení od smlouvy nebo na výměnu výrobku za nový výrobek.
Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od jeho zakoupení, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení není kupující povinen hradit náklady na odborné posouzení ani žádné jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud Kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od data nákupu a Prodávající ji zamítl, Prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může Kupující výrobek zaslat k odbornému posouzení. Pokud je výrobek zaslán k odbornému posouzení určené osobě, nese náklady na odborné posouzení, jakož i další účelně vynaložené náklady s tím spojené, prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující znaleckým posudkem odpovědnost prodávajícího za vadu, může kupující nárok znovu uplatnit; po dobu provádění znaleckého posudku záruční doba neplyne. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré účelně vynaložené související náklady. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze odmítnout.
Prodávající je povinen vystavit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, je Prodávající povinen doručit Kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li Kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.
Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy bez udání důvodu
Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může uplatnit pouze spotřebitel.
Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo v případě, že a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) kupující dodává zboží sestávající z více částí nebo kusů, okamžikem převzetí poslední části nebo kusu, c) kupující dodává zboží opakovaně ve vymezeném období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
Kupující může od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, odstoupit také před počátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
- prodej zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele, zboží na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
- prodej zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo rychlé zkáze,
- prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen (například obal od kávy, který byl porušen nebo otevřen kupujícím),
- prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím,
- Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy písemně nebo na jiném trvalém nosiči (např. e-mailem).
Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit také zasláním oznámení o odstoupení od smlouvy v poslední den 14denní lhůty.
Po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu nejpozději do 14 dnů všechny platby, které od kupujícího obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších nákladů a poplatků. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jaký použil Kupující pro svou platbu. Kupující se může s Prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení platby.
Prodávající není povinen uhradit Kupujícímu dodatečné náklady, pokud si Kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené Kupujícím a náklady na nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.
Při odstoupení od smlouvy není prodávající povinen vrátit kupujícímu peníze dříve, než je mu zboží doručeno, nebo dokud kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby.
Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo jím pověřené osobě k převzetí zboží. Tato lhůta se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
V případě odstoupení od smlouvy nese kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží a dále náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku manipulace se zbožím, která přesahuje rámec manipulace nutné ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
Kupující má možnost vyzkoušet funkčnost zboží po dodání, ale nemůže zboží používat, pokud odstoupí od smlouvy. Aby se spotřebitel přesvědčil o povaze, vlastnostech a funkčnosti zboží, měl by se zbožím pouze manipulovat a prohlédnout si je stejným způsobem, jakým by to mohl učinit v kamenném obchodě. Kupující je povinen se zbožím během lhůty pro odstoupení od smlouvy zacházet a kontrolovat je s náležitou péčí. Například zakoupené oblečení by si měl pouze vyzkoušet, ale nenosit, a zboží by měl vrátit s původními visačkami nebo jinými ochrannými či identifikačními prostředky.
Alternativní řešení sporů
Kupující – spotřebitel – má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu (např. e-mailem), pokud není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající na tuto žádost odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen „subjekt ADR“) podle zákona č. 391/2015 Sb. Subjekty alternativního řešení sporů jsou orgány a pověřené právnické osoby podle § 3 zákona č. 391/2015 Sb. Seznam subjektů ADR naleznete na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky www.mhsr.sk. Spotřebitel může podat návrh způsobem uvedeným v § 12 zákona 391/2015 Sb.
Spotřebitel může také podat podnět prostřednictvím platformy pro alternativní řešení sporů RSO, která je dostupná na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na spor mezi spotřebitelem a prodávajícím, který vyplývá ze spotřebitelské smlouvy nebo se jí týká. Alternativní řešení sporů se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené na dálku. Alternativní řešení sporů se nevztahuje na spory, jejichž hodnota nepřesahuje 20 EUR. Subjekt alternativního řešení sporů může požadovat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za zahájení alternativního řešení sporu, a to až do výše 5 EUR včetně DPH.
Zásady ochrany osobních údajů
Kupující (je-li fyzickou osobou) je povinen oznámit prodávajícímu své jméno, příjmení, doručovací adresu včetně PSČ, telefonní číslo a e-mail.
Prodávající při zpracování osobních údajů postupuje v souladu se zákonem č. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné pro uzavření spotřebitelské smlouvy. Osobní údaje kupujícího jsou uchovávány v informačním systému prodávajícího po dobu 10 let.
Účelem zpracování osobních údajů je jejich využití pro plnění spotřebitelské smlouvy, kterou prodávající uzavírá s kupujícím vytvořením objednávky v tomto internetovém obchodě.
Kupující má právo a možnost aktualizovat osobní údaje v online režimu na webových stránkách internetového obchodu, v zákaznické sekci, po přihlášení.
Osobní údaje mohou být poskytnuty třetím osobám – doručovatelům (kurýrům) za účelem plnění spotřebitelské smlouvy.
Osobní údaje kupujícího nejsou zveřejňovány.
Prodávající může zpracovávat osobní údaje pro marketingové účely (např. pro zasílání newsletterů nebo e-mailů o novinkách, slevách, akcích atd.) bez předchozího souhlasu kupujícího. Za tímto účelem Prodávající zpracovává nezbytné údaje, kterými jsou jméno, příjmení a e-mailová adresa Kupujícího. Kupující může svůj souhlas se zpracováním údajů pro marketingové účely kdykoli odvolat, například zasláním zprávy na e-mailovou adresu Prodávajícího s žádostí o odhlášení z odběru newsletteru. Osobní údaje použité pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím stranám, ani nebudou zveřejněny.
Na základě písemné žádosti může kupující požádat prodávajícího:
Potvrzení, zda jsou či nejsou zpracovávány osobní údaje kupujícího,
informace o zpracování osobních údajů,
seznam osobních údajů kupujícího, které jsou předmětem zpracování,
opravu nebo likvidaci nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování; likvidaci osobních údajů, jejichž účel zpracování skončil; pokud jsou předmětem zpracování úřední dokumenty obsahující osobní údaje, může kupující požadovat jejich vrácení; likvidaci svých osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, pokud došlo k porušení právních předpisů.
Kupující může na základě písemné žádosti adresované prodávajícímu vznést námitku:
- zpracování osobních údajů kupujícího, o nichž se domnívá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez souhlasu kupujícího, a požadovat jejich likvidaci,
- používání osobních údajů kupujícího pro účely přímého marketingu prostřednictvím pošty,
- poskytnutí osobních údajů poskytnutých pro účely přímého marketingu.
- Pokud má Kupující podezření, že jsou jeho osobní údaje zpracovávány protiprávně, může podat návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Za účelem zajištění správného fungování internetového obchodu může prodávající ukládat na zařízení kupujícího malé datové soubory – cookies, díky kterým může internetový obchod po určitou dobu uchovávat údaje o činnosti a nastavení (např. přihlašovací jméno, jazyk, velikost písma apod.). Internetový obchod prodávajícího používá cookies k zapamatování uživatelských nastavení kupujícího a pro nezbytnou funkčnost internetového obchodu. Kupující může vymazat všechny soubory cookie uložené v jeho zařízení a případně nastavit internetový prohlížeč ve svém zařízení tak, aby ukládání souborů cookie zabránil. V takovém případě může být Kupující nucen při opětovné návštěvě internetového obchodu ručně upravit některá nastavení a některé služby nebo funkce internetového obchodu nemusí být funkční.
Tyto podmínky jsou platné od 01. 07. 2024.