zpět nahoru
sdílet
  • +421 911 746 753 (9:00 - 17:00)
  • Doprava zdarma nad 1500 Kč

Reklamace a odstoupení od smlouvy

Postup pro podávání stížností

Prodávající odpovídá za vady zboží při jeho převzetí kupujícím. V případě použitého zboží prodávající neodpovídá za vady způsobené jeho používáním nebo opotřebením. V případě zboží prodávaného za nižší cenu prodávající neodpovídá za vady, pro které byla nižší cena sjednána. Nejedná-li se o zboží, které se rychle kazí nebo o použité zboží, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době (záruka).

Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců, která běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité zboží je 12 měsíců. Záruční doba na služby (oprava nebo úprava zboží) je 3 měsíce. Záruční doba na zboží vyrobené na zakázku je 24 měsíců. Pokud je na prodávaném zboží, jeho obalu nebo v návodu k němu přiloženém uvedena doba používání, záruční doba neskončí před uplynutím této doby. Reklamaci zboží podléhajícího rychlé zkáze musí kupující uplatnit nejpozději následující den po zakoupení.

Záruční doba pro kupujícího, který není spotřebitelem, činí 24 měsíců.

Má-li být předmět koupě uveden do provozu jiným podnikatelem než prodávajícím, počíná záruční doba běžet až ode dne uvedení předmětu koupě do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí předmětu koupě a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost k provedení služby.

Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. K uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.

Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.

Kupující by však neměl věc, na níž byla vada zjištěna, dále používat. V případě vad, které se vyskytnou po koupi, je třeba je vytknout bez zbytečného odkladu po zjištění vady, nejpozději však před uplynutím záruční doby. Po uplynutí záruční doby nárok na reklamaci zaniká.

Opotřebení charakteristické pro materiál nebo použití se nepovažuje za vadu. Za vadu se nepovažuje, pokud z povahy prodávané věci vyplývá, že její životnost je kratší než záruční doba, a pokud při běžném používání takové věci dojde k jejímu obecnému opotřebení před uplynutím záruční doby.

Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci nebo, pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejná práva náleží kupujícímu, jde-li o vady odstranitelné, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad. Vyskytnou-li se jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují v sídle prodávajícího (Banana Republic s.r.o., Björnsonova 3046/14 811 05 Bratislava – okres Staré Mesto). Pokud je však v záručním listě uveden záruční servis, který se nachází v sídle Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, uplatní Kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen provést opravu nejpozději do 30 dnů.

Pokud je provedena výměna, běží záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí v případě výměny dílu, na který byla poskytnuta záruka.

Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo odůvodněným odmítnutím.

Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit později, vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo na odstoupení od smlouvy nebo na výměnu výrobku za nový výrobek.

Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od jeho zakoupení, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení není kupující povinen hradit náklady na odborné posouzení ani žádné jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud Kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od data nákupu a Prodávající ji zamítl, Prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může Kupující výrobek zaslat k odbornému posouzení. Pokud je výrobek zaslán k odbornému posouzení určené osobě, nese náklady na odborné posouzení, jakož i další účelně vynaložené náklady s tím spojené, prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující znaleckým posudkem odpovědnost prodávajícího za vadu, může kupující nárok znovu uplatnit; po dobu provádění znaleckého posudku záruční doba neplyne. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré účelně vynaložené související náklady. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze odmítnout.

Prodávající je povinen vystavit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, je Prodávající povinen doručit Kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li Kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy bez udání důvodu

Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může uplatnit pouze spotřebitel.

Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo v případě, že a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce je dodáváno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) kupující dodává zboží sestávající z více částí nebo kusů, okamžikem převzetí poslední části nebo kusu, c) kupující dodává zboží opakovaně ve vymezeném období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

Kupující může od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, odstoupit také před počátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

  • prodej zboží vyrobeného podle specifických požadavků spotřebitele, zboží na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele,
  • prodej zboží podléhajícího rychlé zkáze nebo rychlé zkáze,
  • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen (například obal od kávy, který byl porušen nebo otevřen kupujícím),
  • prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíseno s jiným zbožím,
  • Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy písemně nebo na jiném trvalém nosiči (např. e-mailem).

Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit také zasláním oznámení o odstoupení od smlouvy v poslední den 14denní lhůty.

Po obdržení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu nejpozději do 14 dnů všechny platby, které od kupujícího obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších nákladů a poplatků. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jaký použil Kupující pro svou platbu. Kupující se může s Prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení platby.

Prodávající není povinen uhradit Kupujícímu dodatečné náklady, pokud si Kupující výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené Kupujícím a náklady na nejlevnější obvyklý způsob dodání nabízený Prodávajícím.

Při odstoupení od smlouvy není prodávající povinen vrátit kupujícímu peníze dříve, než je mu zboží doručeno, nebo dokud kupující neprokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby.

Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo jím pověřené osobě k převzetí zboží. Tato lhůta se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.

V případě odstoupení od smlouvy nese kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží a dále náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit poštou.

Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku manipulace se zbožím, která přesahuje rámec manipulace nutné ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

Kupující má možnost vyzkoušet funkčnost zboží po dodání, ale nemůže zboží používat, pokud odstoupí od smlouvy. Aby se spotřebitel přesvědčil o povaze, vlastnostech a funkčnosti zboží, měl by se zbožím pouze manipulovat a prohlédnout si je stejným způsobem, jakým by to mohl učinit v kamenném obchodě. Kupující je povinen se zbožím během lhůty pro odstoupení od smlouvy zacházet a kontrolovat je s náležitou péčí. Například zakoupené oblečení by si měl pouze vyzkoušet, ale nenosit, a zboží by měl vrátit s původními visačkami nebo jinými ochrannými či identifikačními prostředky.